BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 26, 2009

Pengasuh Muda















seminggu sudah menjadi seorang pengasuh budak²
haha .. kelakar juga.
datang pagi² je, dorg dah datang bagi morning kisses and hug.

oh .. so sweet.
never felt this way.
been blessed.

jam 9 kelas bermula je, seorang dari anak² comel itu bertanya,

arif : teacher², sape name teacher?
aku : name teacher, "aisya".
arif : ooooo ... (memikir panjang)

5 minit kemudian

arif : teacher², knpa name teacher "aisya".
haha ..aku tergelak je.
aku : sebab mak abah teacher yg kasi. itu pasal lah name teacher "aisya".
arif : ye ke teacher.

hahaha.

gelak tawa mereka, memecah kesepian yang melanda hati dan sanubari.















keesokkan harinya pula.

si hafiz comel dan gebu datang kat aku.
hujan renyai pagi tu.
basah sayup jugak la baju aku. berkurung biru.

hafiz : teacher², baju teacher basah lah.
aku : a'ah, teacher terkena hujan la sayang.
( dia memeluk aku .. argh .. mereka pandai emngambil hati lah.) ;D
hafiz : kesian teacher. (sambil buat muka sedih)
aku : kenapa awak sedih nie?
hafiz : nanti teacher demam, teacher kena pergi klinik lah. makan ubat.

















warghhhh ....
macam nak meleleh je air mata nie.
budak² ni suka buat aku terharu.
sayu, menambah pilu, dan luka yang sedia ada.

dalam hati aku,
"anak² ku sayang,
kau masih kecil,
seandainya kau bisa mengerti,
luka ini
aku sendiri yang rasai,
aku sendiri yang hadapi,
sendiri ..

sayang,
usia mu masih mentah,
tapi, seolah kau mengerti,
seolah kau fahami,
rasa perih menghimpit diri ...

anak² ku sayang,
aku berdoa moga kehidupan mendatang kalian
lebih baik dari diri ini ..."


















teransang emosi aku kala melayan karenah anak² kecil ini.

kerja² disana beres semuanya.
hahaha, cuma ...
nak menghafal nama² dorg ni.
perghhh ....
nama masing² moden², kalah aku ni ha.

jam 1 ..
aku pulang ~